Słońcakres -The End of the Sun, gra z Pogórzem Ciężkowickim w tle

The End of the Sun jest pierwszoosobową grą eksploracyjno-przygodową, gdzie historia ma najważniejsze znaczenie, osadzoną w świecie słowiańskich obrządków, wierzeń, legend jak i codziennego życia. Jest to seria tajemniczych zdarzeń, która spotyka zwyczajnych ludzi zamieszkujących małą wioskę, gdzie linia pomiędzy mitem a rzeczywistością zaczęła się niebezpiecznie zacierać.

Aby uzyskać unikalną grafikę, troje ciężkowiczan odwiedziło regionalne muzea etnograficzne i skanseny, w których przeskanowali setki obiektów i budynków oraz przeanalizowali elementy środowiska naturalnego – Pogórza Ciężkowickiego i Beskidu Niskiego.

– Obiekty to budynki Skansenu Wsi Pogórzańskiej w Szymbarku, a wszystkie pomniejsze przedmioty są z Muzeum Grociarnia w Jastrzębi. Było tych miejsc dużo. W grze będą malunki z Zalipia, Skamieniałe Miasto w Ciężkowicach, skałki, będzie można zobaczyć zeskanowaną Czarownicę. Jeśli chodzi o wygląd natury, klimatu, staraliśmy się odtworzyć nasze Pogórze – mówi Jakub Machowski, projektant gry.

Materiały prasowe do gry. Screen wnętrza chaty.

Fabuła gry

Jako Żerca obdarzony zdolnością podróżowania w czasie, oraz wiedzą o Navi, czyli przestrzeni gdzie kształtują się ludzkie losy, przybywasz do tajemniczej wioski w celu odnalezienia osobliwego zbiega. W wiosce jednak nie zastajesz nikogo, a bynajmniej nie tak jakbyś tego chciał. Widzisz dookoła jedynie dogasające ogniska.

Historia inspirowana słowiańską mitologią i legendami. Ukazująca zdarzenia dziejące się podczas czterech największych słowiańskich świąt, w czasie czterech pór roku, znacznie oddalonych od siebie w czasie. Pokazująca zarówno tajemnicze zdarzenia jak i kulturę oraz zwyczaje ludzi w nietypowy sposób. Gra czerpie zarówno z gier przygodowych jak i gier eksploracyjnych z nietypowymi zagadkami do rozwiązania, jednak to fabuła stoi tutaj na pierwszym miejscu.

Polskojęzyczna nazwa gry to “Słońcakres” czyli nazwa największego słowiańskiego święta zwanego również “Nocą kupały”. Słońcakres ponieważ po tym dniu zaczyna ubywać dnia a przybywać nocy (Przesilenie letnie). Jednakże dla ujednolicenia, promujemy grę jako The End of the Sun również w Polsce.

Główne cechy gry:

  • Podróże w czasie – przemieszczaj się pomiędzy czterema dniami oddalonymi od siebie o wiele lat, osadzonymi w czterech głównych porach roku (Wiosna, Lato, Jesień, Zima). Poznając historię tych samych bohaterów w różnym wieku ich życia.

  • Zeskanowane za pomocą fotogrametrii  Muzea etnograficzne – Aby uzyskać najwyższej klasy grafikę, odwiedziliśmy polskie muzea etnograficzne gdzie zeskanowaliśmy setki przedmiotów oraz całe budynki, dzięki czemu możesz podziwiać je w grze niemalże takimi jakimi są w rzeczywistości. Zeskanowaliśmy również elementy otoczenia naturalnego tak by uzyskać jak najbardziej środkowo europejski, słowiański klimat.

  • Nieliniowa angażująca historia – Poszczególnych fragmentów wciągającej fabuły możesz doświadczać we własnym tempie i w momencie w którym masz na to ochotę.

  • Dynamiczny świat, warunki atmosferyczne, oświetlenie – pora doby, pogoda oraz oświetlenie zmienia się płynnie i dynamicznie w obrębie jednego dnia na twoich oczach, gdy będziesz odkrywał kolejne części tajemnicy.

  • Konsekwencje podróży w czasie – pewne elementy historii oraz otaczającego cię świata otworzą się przed Tobą, dopiero gdy odpowiednio ustawisz ścieżki losu i wpłyniesz na przyszłość. Zdarzenia z przeszłości mają wpływ na przyszłość.

  • Słowiański Świat i kultura oraz codzienne zajęcia – Podczas poznawania fabuły będziesz mógł doświadczyć nie tylko wciągającej historii, ale przy okazji przyglądnąć się dawno zapomnianym codziennym czynnościom jak i przedmiotom nieużywanym już w dzisiejszych czasach.

  • Eksploracja otwartego świata – Podróżuj pomiędzy domostwami i okolicami wioski, dowiadując się szczegółów tajemnicy, która tam spoczywa.

O zespole the end of the sun:

The End of The Sun team – to zespół złożonym z 3 osób, z czego dwie pracują na pełny etat nad produkcją gry. Zespół został stworzony przez Jakub Machowskiego (wcześniej Squatting Penguins Team) twórcę gry The Mims Beginning. Drugą osobą w teamie jest Kinga Rąpała zajmująca się zarówno muzyką, dźwiękiem, nagraniami jak i pewnym zakresem grafiki 2d/3d oraz organizacją projektu. Programista Hubert Motyka współpracuje z nami zdalnie w swoim wolnym czasie po godzinach. Więcej informacji o zespole  można znaleźć na stronie endofsun.com

Materiały prasowe do gry.
  • Cena: TBD (Prawdopodobnie 19.99$)

  • Data wydania gry: 2020/2021

  • Platformy: WIN, MAC, LINUX (Planowane konsole PS4 / XBOX ONE w zależności od sukcesu kampani crowdfundingowej)

  • Planowane wersje językowe: polska, angielska, niemiecka, francuska, rosyjska, hiszpańska,czeska, (polska i angielska – pełna tzn napisy oraz głos aktorów)

Premiera gry zaplanowana jest na czerwiec 2021 roku.

Twórcy szacują, że dokończenie gry będzie ich kosztować 12 tysięcy dolarów. W tym celu założyli specjalną internetową zbiórkę, na której udało się już zebrać ponad 30% kwoty.

Powstanie gry możecie wesprzeć tutaj: https://www.kickstarter.com/projects/endofsun/the-end-of-the-sun

Możecie także dodać grę do swojej listy życzeń na steamie: https://store.steampowered.com/app/912840/The_End_of_the_Sun/

Zapraszamy także do polubienia Fanpage gry: https://www.facebook.com/EndOfTheSunGame/

Autor: Karol Grabowski
W ramach iSAP- Słowiańska Agencja Prasowa
CC- BY- SA 3.0
Źródło: Materiały prasowe do gry